Michal Bragagnolo

tenor

Jeho hudební vzdělání započalo na Gymnáziu Jana Nerudy. Klasickému zpěvu se poté intenzivně věnoval na Pražské konzervatoři (mimo jiné absolvoval také kurz u Antonia Carangela). V době studií již pohostinsky spolupracoval s Divadlem J. K. Tyla v Plzni coby Anučkin v Ženitbě Bohuslava Martinů. Po absolutoriu na konzervatoři pokračoval ve studiu operního zpěvu na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze u doc. Magdalény Hajóssyové. Ztvárnil zde např. Romea v Bendově Romeovi a Julii, Tamina v Mozartově Kouzelné flétně, Lenského v Čajkovského Evženu Oněginovi, Vojtěcha v Blodkově V studni či Ježíše ve Filově Stalo se Slovo. Svou profesionální kariéru započal ještě před nástupem na HAMU, a to na jevišti libereckého Divadla F. X. Šaldy rolí Tobyho v Offenbachově Robinsonu Crusoeovi v režii Martina Otavy. Na témže jevišti také ztvárnil Rodrigueze v Massenetově Donu Quichottovi (r. Linda Keprtová), Popiela v Nedbalově Polské krvi (r. Gabriela Petráková) a Kryštofa z Redernu v opeře Sylvie Bodorové Legenda o Kateřině z Redernu (r. Martin Otava). Od sezony 2014/15 se znovu vrátil na jeviště Divadla J. K. Tyla, kde ztvárnil Peppa v Leoncavallových Komediantech (r. Marián Chudovský), Hraběte Boniho v Kálmánově operetěČardášová princezna (r. Zbyněk Brabec) a v režii Tomáš Pilaře roli Mozarta v inscenaci Mozart a smrt, která je spojením jednoaktových oper S. Rendine a N. Rimského-Korsakova. V roce 2015 také poprvé vystoupil na jevišti Národního divadla v Praze, a to v roli Aljeji v Janáčkově Z mrtvého domu (r. Daniel Špinar). Účinkuje také v muzikálových produkcích. Na jevišti Východočeského divadla v Pardubicích v roli Icu Bokšaje v Uhdeho/Štědroňově Baladě pro banditu (r. Michael Tarant). V pražské GoJa Music Hall účinkoval v rolích Brujona a Důstojníka v muzikálu Les Miserables – Bídníci (r. Petr Novotný) a v roli Raoula v muzikálu Andrew Lloyd Webbera Fantom opery (r. Petr Novotný).

Repertoár

Mefistofeles

Mefistofeles

Arrigo Boito

Velkolepá opera s faustovskou tematikou

Nesmírně působivá, naprosto unikátní opera vrcholného italského romantismu s efektními sborovými a baletními scénami směřuje k úchvatnému spirituálnímu finále. Symbolické rozloučení Maria De Rose s jihočeskou operou a zároveň první domácí režie jejího nového uměleckého šéfa Tomáše Ondřeje Pilaře. Věčný příběh souboje dobra a zla zpracovaný literárním a hudebním géniem italské opery v jedné osobě a jediné opeře. Hudba, která vám způsobí závrať, inscenace, co nasytí vaši touhu po kráse a až hříšně ďábelský sympaťák, kterému budete celou dobu fandit, i když víte, že to projede! 

Děkujeme firmě T-LED s.r.o. , která je hlavním partnerem inscenace.

Chcete o inscenaci vědět víc? Zajděte si na náš lektorský úvod. Začínáme půl hodiny před představením v předsálí DK Metropol. Vstup na lektorské úvody je zahrnut v ceně vstupenky. A pokud vás zajímá, o čem se v opeře zpívá, přečtěte si její zážitkový obsah. Najdete v něm spoustu zajímavostí i odkazy playlisty, které vás na představení příjemně naladí. Udělejte si s operou život ještě hezčí, než je!

Opera Mefistofeles získala cenu diváků tzv. Libušku za nejlepší inscenaci Festivalu Opera 2022.

Hudební nastudováníMario De Rose

DirigentiMario De Rose

DirigentiMartin Peschík

RežieTomáš Ondřej Pilař